Super reportaj cu urmasul lui Dobrin, rosioreanul Danut Ivanica

27.11.2009 20:50

Urmasul lui Dobrin!

Spiritul lui Dobrin ramine in continuare viu in sufletele noastre, atunci cind vorbim de FC Arges, dar si cind vine vorba de juniorii crescuti la Scoala de Fotbal a Giscanului. De curind, unul dintre copiii crescuti acolo, de unde au plecat la un moment dat Rat si Bilasco, a iesit si el la rampa, marcind un gol pentru echipa de suflet a Maestrului, FC Arges.
Danut Iulian Ivanica are 20 de ani, s-a maturizat in fotbal la Centrul Nicolae Dobrin, iar acum s-a facut remarcat la FC Arges dind un gol important pentru echipa lui in ultima etapa, la Jiul. In acel meci, atacantul intrase pe teren de 10 minute, la 0-0,si, dupa o pasa a lui Dulcea, a finalizat pentru 0-2, cu latul din careu, mingea ducindu-se direct sub transversala.
Danut Ivanica a inceput fotbalul inca din scoala generala, cind era elev la Rosiorii de Vede. "Eu eram cel mai bun din clasa, insa un coleg era la juniori la Rova Rosiori si mi-a spus sa merg si eu. Initial, nu am vrut, pentru ca nu prea era serioasa treaba fiind un club de divizia C. Pina la urma, m-am dus la centru, m-au bagat la un meci amical si m-au oprit acolo. Pina in clasa a IX-a am stat la Rova", povesteste tinarul fotbalist.

Elev la Scoala lui Dobrin
Apoi, cind era in clasa a IX-a, a auzit de o selectie la Centrul de Fotabl Nicolae Dobrin, si-a luat inima in dinti si a venit la Pitesti. Le-a lasat o impresie foarte buna celor care se ocupau de selectie, Nicolae Dobrin si Mihai Georgescu, iar dupa o proba, a fost oprit la acolo. "Inca din primul an, jucam pe mai multe posturi la Centru si de-asta i-a si placut lui Dobrin de mine, ca ma descurc mai peste tot", ne-a mai spus fotbalistul. Dupa trei ani petrecuti la Scoala lui Dobrin, unde i-a avut ca antrenori pe Adi Popescu si pe Radu II, Ivanica a fost remarcat de Ionut Badea, la un amical, si, la propunerea facuta de Giscan antrenorului lui FC Arges, a venit sa dea o proba de joc. "Selectia a durat vreo 2-3 zile, fiind facuta de Badea si de Cornel Iliescu, antrenorul de la echipa a doua, si am fost oprit acolo. Am facut pregatire cu echipa a doua, iar dupa ce am evoluat 2-3 meciuri pentru aceasta formatie in liga a treia, am fost chemat de Badea la prima echipa, care atunci juca in liga a doua. Mai intii am fost in lot la un meci de Cupa, la Snagov, dupa care am jucat in campionat cu FC Caracal. Am intrat pe teren in minutul 20, in locul lui Tames si am evoluat la mijloc. Am batut cu 5-1, dar nu cred ca am dat tot ce puteam eu. Oricum, la final dl Penescu a venit si m-a felicitat", isi aminteste Ivanica despre debutul lui in prima echipa a lui FC Arges. Pentru fotbalistul crescut la Scoala lui Dobrin aveau insa sa vina si momente mai grele in viata. Dupa ce in turul campionatului 2007 - 2008 a ramas alaturi de echipa mare si a facut pregatirea
de iarna de la Pitesti sub comanda lui Badea, Ivanica nu a prins cantonamentul echipei, din Austria, raminind cu formatia a doua la Baza Vulturilor. Si, cum un necaz nu vine niciodata singur, supararea jucatorului avea sa fie si mai mare. Acesta ne-a povestit: "Dupa 2-3 zile de antrenamente, m-am accidentat. Eram pe terenul sintetic, un coechipier mi-a dat o pasa in fata portii, am bagat alunecare, dar am ramas cu piciorul infipt si mi-a sarit genunchiul. Am avut ligamentul incrucisat jumatate rupt. Am stat trei saptamini cu piciorul in ghips, dupa care am facut un nou control. Am facut apoi forta in genunchi si m-am recuperat miraculos. Apoi vara am reinceput antrenamentele". Ivanica a revenit pe teren in momentul in care FC Arges a promovat in Liga I si prima data a fost in lotul formatiei a doua a clubului. In turul sezonului trecut, a jucat doar 30 de minute, intr-un meci cu Muscelul, in care a si marcat. "Apoi am jucat tot returul si am mai dat un gol cu Muscelul si la Cimpulung, dar si alte trei", ne-a mai spus Danut.

Decisiv cu Jiul
In actualul sezon, Ivanica a inceput ca atacant, titular, la FC Arges II, in liga a treia. Apoi, saptamina trecuta, a inceput din nou sa rasara soarele pe strada lui. "Vineri, noi ne antrenam pentru meciul de la Corabia. Aveam antrenament la aceeasi ora cu echipa mare, dar pe un alt teren. Cind sa ies la pregatire, dl antrenor Iliescu a venit si mi-a spus ca eu nu voi face cu ei pregatirea si ca trebuie sa ma duc sa fac antrenament cu echipa mare, cu Badea. Nu prea am inteles eu de ce, dar m-am dus, iar Badea m-a oprit in lot pentru meciul cu Jiul. La Petrosani, am intrat in minutul 60 si, dupa 8 minute, am dat gol. Toti m-au felicitat dupa acest meci. A fost a doua partida la FC Arges, in liga a II-a, si eu sper sa o tin tot asa", mai povesteste Danut Ivanica. Desi pe moarte, Giscanul a vorbit si despre elIvanica isi aminteste cu placere faptul ca Dobrin a vorbit despre el, desi era pe patul de moarte. "Mi-a spus ca o sa ajung fotbalist! Apoi, Petrisor Calota, actualul coordonator al centrului, mi-a zis ca a vorbit cu nea Gicu in ultimele sale zile de viata. Era la spital, iar Petris
or i-a spus ca am fost cel mai bun la un meci de la Divizia C, la FC Arges. Atunci, Dobrin i-a zis: ti-am spus eu ca acest copil o sa ajunga fotbalist!. A crezut in mine si in ceea ce puteam. Sint sigur ca el a vrut ca eu sa fiu la FC Arges. Eu unul nu ma gindeam ca, dupa ce terminam la scoala, o sa ajung aici. Dar el a vrut sa fiu aici, a incercat sa ma dea aici si iata ca acum joc aici. Sincer, chiar ma gindeam la un moment dat cum si cui voi putea eu spune ca am fost crescut la Dobrin. Dar iata ca a venit si acest gol si acum am putut spune cui ii datorez faptul ca sint fotbalist", au fost cuvintele ultimului marcator al Argesului din campionat.

"Datorita Maestrului sint aici!"
Danut nu a uitat de unde a plecat, si anume de la Centrul de Fotbal Nicolae Dobrin. De altfel, el ii poarta un respect deosebit Maestrului, caruia ii datoareaza faptul ca acum este jucator profesionist. "Am vorbitsi cu Nicolae Dobrin. Glumea cu mine la antrenamente, ne invat a ce trebuie sa facem
, ne dadea centrari, chiar daca el era bolnav. Ma bucur ca am apucat sa vorbesc cu el. Ii datorez multe! Mi-a dat un impuls! Pot spune ca am fost privilegiat sa fiu lascoala lui, sa fiu zi de zi cu el s i sa fiu antrenat de cel mai mare fotbalist. Sint mindru! M-am maturizat acolo. Dobrin era un om deosebit. Daca vedea valoarea cuiva, incepea sa tina la el. Eu sint cam singurul care am ajuns fotbalist din generatia aceea", isi aminteste alb-violetul. De religie baptista Marcatorul golului doi al lui FC Arges la Jiul este un copil foarte credincios, care merge la biserica in fiecare duminica, familia lui fiind de religie baptista. Parintii sint oameni simpli, tatal lucrind la Curierat rapid, iar mama la Fabrica de Vagoane, acestia facind multe sacrificii care Danut sa ajunga fotbalist. Tot jucatorul ne-a povestit: "Parintii s-au chinuit foarte mult sa ma tina pe mine la Scoala lui Dobrin si pe fratele meu la facultate. A fost o perioada grea, dar va veni si reversul. Stiu sigur... Nu am nici un idol in fotbal! Eu sint credincios... cred foarte mult in Dumnezeu. Merg la biserica baptista si aici, si la Rosiori. De mic am mers la biserica. Sint convins ca, prin munca pe care o depun si prin harul venit de la Dumnezeu, voi ajunge sa fac fotbal. Stiu ca fara Dumnezeu nu pot sa fac nimic. Daca El este cu mine, voi fi sigur biruitor!". "Lui Ionut Badea ii datorez multe, pentru ca el m-a luat la FC Arges acum doi ani. Mi-a spus ca am potential. E antrenorul care m-a ridicat in fotbalul mare! FC Arges promoveaza in mod sigur! Cred in valoarea baietilor si a colectivului, si prin asta vom cistiga!"Stiindu-mi potentialul, ma vad jucind cu FC Arges in Liga I. Am avut o sansa acum si am profitat de ea. De mine depinde in primul rind si apoi de antrenor unde voi ajunge!

Idoli: Zidane si Torres
Imi placea de Zidane ca fotbalist cum juca si acum de Torres. Dar bineinteles ca de Dobrin mi-a placut cel mai mult! In tara imi place de Steaua. De mic sint stelist. Iar afara sint mai multe echipe cu care simpatizez. Una dintre ele este Manchester United. Primul meu obiectiv este sa ajut pe FC Arges si sa fiu titular. Apoi imi doresc sa ajung in fotbalul mare!"

 

Vizioneaza aici rezumatul partidei Jiul Petrosani - FC Arges (Liga II), meci in care rosioreanu Ivanica a marcat un gol pentru pitesteni.

Sursa: stirilocale.ro

Back

Comenteaza articolul

Date
By
Subject

g

bravo frate ca ai ajuns acolo frumos gool bafta in continuare ne vedem la fotbal la sala

Date
By
Subject

xxx

Acest gol l-a reusit imediat dupa acel cunnilingus din mcm cu nimeni alta decat sexy-braileanca(mai concret dupa ce a pupat in pula peste 1000 de barbati)

Date
By
Subject

xxx

o sa vin si eu la fc arges

Search site

© 2009 Created by C.M.