“Sola” antrenor?

05.05.2010 16:44

Nici nu am terminat bine articolul in care-l propuneam pe Costica Oprea la carma Sportingului din vara, ca la scurt timp am si primit un telefon de la presedintele gruparii rosiorene Paul Mara. Surprinzator, acesta mi-a dezvaluit ca unul dintre finantatori, Florian Ganea, vrea sa se apuce de antrenorat, iar pana la finalul campionatului va indeplini functia de antrenor secund la Sporting, urmand ca in pauza competitionala sa se inscrie la cursurile de antrenori pentru a putea profesa din sezonul urmator la nivelul Ligii a 4-a. Tot Mara a precizat ca “Sola” ar putea fi urmatorul antrenor principal al Sportingului din sezonul 2010/2011, daca in urma sedintei care va avea loc in pauza competitionala se va hotari sa i se incredinteze aceasta responsabilitate. In calcul va fi luata si varianta Costica Oprea, pe care Mara o considera viabila, insa decizia finala va fi luata, dupa cum spuneam mai sus, abia in vara.

Pentru a ma convinge ca totul este real si nu-i o farsa l-am contactat pe “Sola” pentru a afla si punctul sau de vedere, pe care vi-l prezint in interviul de mai jos.

E o gluma varianta cu tine antrenor la Sporting?
Nu e nicio gluma. Din vara vreau sa devin antrenor, iar de spatamana viitoare o sa ma inscriu la cursurile de antrenori. Am jucat si eu cativa ani buni fotbal, am lucrat cu cativa tehniciani buni si cred ca pot sa antrenez o echipa de Liga 4, cum ar fi Sporting. Bineinteles, va trebui sa isi dea acordul si presedintele Paul Mara. Eu sunt dispus sa preiau aceasta echipa de la vara. Pana atunci o sa stau langa Eugen Craciunescu in aceste ultime cinci etape.

Cum ai luat aceasta hotarare?
Pentru mine e o provocare. Vreau sa vad daca pot sa fac si asta. Mi-am zis: “Chiar nu pot sa fac si eu meseria asta? De ce as fi eu mai inferior actualilor antrenori de Liga 4”. Cred ca pot si eu sa asez o echipa in teren, sa le dau sfaturi jucatorilor sau sa fiu un bun pedagog.  

Vrei sa te faci antrenor doar pentru ca Sporting se afla in criza de tehnicieni sau vrei sa urmezi si pe viitor aceasta meserie?
In primul rand pentru Sporting. Aceasta este prima provocare a mea, vreau sa ajut echipa. Daca mi se va ivi vreo ocazie de ce sa nu merg si mai departe?! Orice e posibil. Insa voi vedea pe parcurs.

Totusi, nu exista un conflict de interese daca vei fi numit antrenor la Sporting? Tu esti si finantator, adica factor de decizie, si antrenor.
Dar eu nu decid la Sporting, doar sunt membru cotizant la aceasta echipa. Mara si Predoi iau decizii la Sporting, deci imi pot spune oricand sa plec. Stai linistit ca daca nu voi avea rezultate ma voi da singur la o parte.

Spui ca stii cu ce se mananca aceasta meserie. De la cine ai invatat?
Ti-am spus, am lucrat cu multi antrenori la Rova in perioada in care eu am jucat. Apoi, eu citesc foarte mult despre fotbal si despre tactici de joc. Ma informez din carti, de pe internet. Vei vedea ca nu vorbesc prostii, chiar cred ca pot ajuta Sportingul din aceasta postura.

Cu tine antrenor ce isi va propune Sporting? Vom ataca promovarea in sezonul viitor?

Stai usor! Ca sa ataci promovarea iti trebuie bani si jucatori experimentati. Doua conditii pe care Sporting nu le indeplineste momentan. Trebuie sa-ti propui ceva in functie de banii de care dispui si de lotul de jucatorii pe care il ai la dispozitie. Trebuie sa vezi pe ce te bazezi si apoi pui obiective.

Ce mai e de spus?!…Doar ca iti urez bafta!
Multumesc!  

 

CV - Florin Ganea
Varsta: 32 ani
Cariera de jucator:
Rova Rosiori, Robema Rosiori
Antrenori cu care a lucrat: Iulica Dragnea, Titi Bursumac, Vali Tarniceanu, Gabriel Lungu

Back

Search site

© 2009 Created by C.M.