Aurica Lipa, de 18 ani pe Municipal

03.12.2009 21:41

Povestea lui nea Aurica

De aproape 18 ani face acelasi lucru. Si il face foarte bine. In fiecare zi, de dimineata si pana seara, este nelipsit de la stadionul Municipal. Spala si calca echipamente, tunde gazonul, curata grupurile sanitare, face curat in incinta stadionului sau tuseaza terenul. Singur isi planifica timpul pentru a acoperi toate sarcinile si singur le rezolva fara niciun ajutor din partea nimanui. Acesta este Aurica Lipa, administratorul stadionului din Rosiorii de Vede. E imposibil sa nu-l cunoasteti. Cel putin o data in viata ati fost sa vizionati un meci sau sa va destindeti pe arena rosioreana, iar "nea Aurica" sigur v-a intampinat cu placere de fiecare data.

In cautarea unui subiect pentru site-ul Sportingului am facut o scurta vizita la stadion pentru a realiza un reportaj cu arena rosioreana si cu cel care intretine acest loc de 18 ani. Scurta mea vizita se transforma intr-o poveste frumoasa, pe care v-o prezint mai jos...

Totul imaculat
Pe nea Aurica l-am gasit "mesterind" la usa de la intrarea in cladirea principala, cea a vestiarelor. I-am spus pentru ce am venit si l-am rugat sa imi permita sa fac cateva fotografii complexului. Dupa ce a primit acceptul presedintelui Sportingului, Paul Mara, nea Aurica m-a invitat inauntru. Surpriza a fost una fericita. Sincer, nu ma asteptam sa gasesc atata ordine si curatenie intr-o cladire populata de fotbalisti, iar de ingrijirea ei sa se ocupe un barbat.
Mai intai am vizitat "biroul" sau, acolo unde este tinut echipamentul. Totul era aranjat la "dunga", iar mocheta veche de 14 ani din incapere arata impecabil. "O curat foarte des si o matur in fiecare zi", mi-a maturisit nea Aurica secretul.
Au urmat apoi vestiarele si camera arbitrilor. Gresia si faianta recent aplicate mi-au demonstrat ca in Rosiori mai sunt si locuri curate si renovate, ceea ce se intampla din ce in ce mai rar in orasul nostru. Cladirea vestiarelor mai este dotata cu sauna si bazin de recuparare, doua facilitati cu care putine putine cluburi din tara se pot lauda.
Dupa ce am vizitat parterul cladirii vestiarelor, am rugat "gazda" sa-mi prezinte si mini-motelul situat la etaj, insa m-a refuzat pentru simplul motiv ca "in camere este cazata o echipa de muncitori si nu vreau sa am surprize. Poate este dezordine si nu vreau sa ma prezint asa :). Cand vor pleca oamenii te chem sa-ti arat si camerele".
Ne-am mutat apoi in cladirea secundara, acolo unde se afla sala de mese si cea ce protocol. Curatenia era prezenta si aici, insa minusul pe care l-am remarcat este mobilierul destul de vechi cu care sunt dotate cele doua incaperi. "Cladirea asta s-a ridicat in 1973, iar de atunci nu s-a mai facut nimic", s-a scuzat nea Aurica.

Mutu, Zicu si Emre
Odata ce vizita cladirilor s-a terminat, am iesit pe terenul de joc pentru prezentarea "dreptunghiului verde".
"Cand am venit eu aici, in 1992, gazonul era ars. In cateva luni am reusit sa-l readuc la viata, iar acum uite-l cum arata!. Vara il ud zilnic, iar de tuns, o fac saptamanal. Pentru mine acest stadion e ca a doua casa. Tot ce fac, fac cu placere si pasiune".
Firesc, il intreb ce jucatori mari au calcat acest gazon in ultima vreme. "De cand sunt eu aici, pe acest teren au jucat multi jucatori cu nume, cum ar fi Adrian Mutu, Catalin Munteanu, Iannis Zicu, Adrian Cristea si turcul Emre Belozoglu, care a venit cu nationala de juniori a Turciei, in 1996, pentru un amical cu Romania. Plus ca Rosioriul a gazduit multe turnee semifinale de juniori la sfarsitul anilor '90, iar din acei jucatori sunt sigur ca multi evolueaza acum in primele ligi din Romania", insira repede cateva nume de fotbalisti nea Aurica.  

Fan Craiova Maxima
Stiind ca porecla sa este "Cartu", curiozitatea ma impinge sa aflu de unde a capatat acest supranume. "Simplu, eu sunt fan Craiova Maxima, dupa mine, cea mai frumoasa echipa din Romania. Porecla am primit-o de la Iliuta Raducanu, fost jucator al Rovei Rosiori in urma cu cativa ani. Totul a venit dintr-o joaca, la finalul unui antrenament. Am facut un pariu cu el atunci. I-am spus ca reusesc sa introduc mingea in poarta direct din corner. Bineinteles ca am reusit dupa cateva incercari, iar el, ca sa-mi recunoasca meritele, mi-a zis Cartu, dupa numele celebrului atacant al Craiovei Maxima. De atunci, toti imi spun Cartu", a povestit Nea Aurica cum s-a ales cu aceasta porecla. "Sa stii ca echipa Craiovei Maxima a jucat aici, pe acest gazon, intr-un amical cu Rova, iar Donose a fost chiar antrenor la Rova in urma cu cativa ani" si-a amintit imediat Cartu si a completat.

Crampoanele lui Dobrin
Nea Aurica nu l-a uitat nici pe "Gascan". Cartu a tinut sa precizeze ca cel mai mare fotbalist roman care a calcat pe acest gazon a fost Nicolae Dobrin, pe cand evolua la Targoviste. "Au mai fost si alte echipe mari care au jucat aici, Dinamo cu Cornel Dinu in teren sau Rapid Bucuresti, atunci cand evolua in Divizia B si se duela cu Rova lui Stefan Sames sau Cristi Camui. Pentru mine si rosiorenii nostri au fost mari. Imi aduc aminte de Petre Iulian, Floricel Tanase sau Alexandru Gheorghe, dar, din punctul meu de vedere, cel mai mare  fotbalsit rosiorean a fost Viti Buracu, Dumnezeu sa-l ierte! Doamne ce fotbalist a fost!", mai adauga nea Aurica  

Stadionul "Nucilor"
Pe langa spalarea echipamentelor si tusarea terenului, nea Aurica Lipa se ocupa si cu plantarea pomilor.
Din 1992, de cand a preluat sarcinile ingrijirii stadionului Municipal, nea Aurica a plantat in fiecare an cate un nuc in incinta arenei rosiorene si i-a botezat dupa numele presedintilor sau antrenorilor care s-au perindat pe la cluburile rosioriene. Primul l-a plantat chiar in primele sale zile de activitate si i-a dat numele sau, Aurica Lipa. Radu Marin este numele altui nuc, „din recunostinta pentru domnul Radu, care a fost presedinte aici cu cativa ani in urma, pe vremea Rovei”. Actualul presedinte al Sportingului, Paul Mara, are si el un copac care ii poarta numele. „Eu ii spun Rossi lui Mara, mi-e foarte drag, iar acest un nuc l-am pus pentru el”, imi arata Nea Aurica cel mai tanar copac din incinta stadionului. Antrenorul pe care l-a stimat si respectat cel mai mult nea Aurica in acesti ani este Nicolae Tanasescu, iar in memoria sa a plantat un copac caruia i-a dat numele fostului antrenor al Rovei Rosiori.
„Am peste 15 nuci aici, nici nu le mai stiu numarul. Nu ma opresc aici. Voi planta in fiecare an cate unul. La un moment dat cineva mi-a sugerat sa schimbam numele stadionului si sa-l numim `Stadionul Nucilor`”, a incheiat nea Aurica Lipa povestea sa.

Ce nu stiai despre stadionul Municipal din Rosiori de Vede

 - a fost construit in anul 1921 si cuprindea terenul de joc plus o cladire pentru vestiare

 - a fost refacut in 1973, an in care s-au construit cele doua tribune, cladirea vestiarelor si s-a extin cladirea secundara

 - are 5000 de locuri, din care 2000 pe scaune

 - 3 echipe rosiorene au evoluat pe acest stadion: CFR Rosiori, Rova Rosiori si Sporting Rosiori

 - Romania - Turcia (Under 17) este singurul meci international gazduit de stadionul Municipal din Rosiori de Vede , in 1996


Back

Search site

© 2009 Created by C.M.