Alexandru Gheorghe, antrenor Sporting: "Nu e o surpriza ca suntem pe locul 3"

17.11.2009 19:33

Credeai, la inceputul seoznului, ca dupa 12 etape Sporting va fi pe locul 3 cu lotul pe care il aveai la dipozitie?
Sincer, eu credeam. Pentru mine nu e o surpriza. Altii nu credeau si nu ne-au dat nicio sansa. Eu sunt multumit de ce au realizat baietii si cred ca vom putea avea rezultate in continuare

Ti-e frica de un recul acum, de o automultimire a jucatorilor in urmatoarele 3 meciuri?

Eu am simtit asta si la meciul cu Zimnicea. La orice echipa intervine automultumirea la un moment dat. Eu sper sa-i fac sa inteleaga ca e spre binele lor sa ramana concentrati pana la final. Mai sunt doar trei etape si e pacat sa nu profitam.

Multi spun ca rolul unui antrenor la Liga a 4-a nu e chiar asa de important, ca jucatorii joaca din experineta si din valoare. Totusi au fost meciuri castigate de Sporting si pe decizii tactice, cum ar fi partidele cu Olteni si Peretu.

Intr-o oarecare masura este adevarat pentru ca nu ma intalnesc cu baietii la antrenamente in timpul saptamanii si efectiv nu am posibilitatea sa lucrez cu ei. Aportul unui antrenor la Liga a 4-a se vede la mobilizarea jucatorilor, la tactica aleasa si la inspiratie. In plus, eu joc cu ei, stau intre ei. Asa consider ca-i ajut mai mult, le dau mai multa incredere cand ma vad langa ei. 

La echipa atmosfera e placuta, parca si lumea a inceput sa vina la stadion.
E o atmosfera frumoasa data de rezultatele din ultimele meciuri. Nu mi se pare ca lumea vine in numar mare la stadion. A venit doar la meicul cu Peretu, pentru ca era un derby zonal, dar in general  tribunele sunt cam goale. Asta e oful meu cel mare, cand vad 50 de persoane in tribuna. Poate faptul ca echipa e in Liga a 4-a, poate greutatile de acasa, probabil gandul nu le mai sta la fotbal, nu stiu care e adevaratul motivul.

Acasa echipa zburda. Avem numai victorii, dar in deplsare echipa nu merge chiar asa bine. De ce nu reusim sa aducem mai mult din deplasare?

Sunt multe motive. In primul rand, nu avem forta in atac. Noi am jucat cu doi atacanti de 15 si 16 ani. Apoi, suntem o echipa neexperimentata cu o medie de varsta de 20 de ani. In plus, mai intervin arbitrajele si jocul dur al gazdelor. Oricum, eu zic ca nu ne-am descurcat asa rau in deplasare. Am pierdut doar doua jocuri si nu am pierdut la diferente mai mari de doua goluri.

Ce potential are aceasta echipa? Crezi ca la anul putem forta promovarea in Liga 3?
Pentru a ataca o promovare depinzi de mai multi factori. In primul rand, cel financiar. Daca nu ai un buget pentru asta, e greu sa speri la asa ceva. Liga a 3-a de la anul se va restrange in patru serii, iar echipele vor fi teoretic mult mai puternice, vor fi deplasari mult mai lungi, ceea ce implica costuri mai mari. Apoi, iti trebuie si jucatori, un lot competitiv. Acesti copii trebuie sa mai creasca, mai au nevoie de jocuri. Iar daca aduci fotbalisti trebuie sa le oferi salarii. Trebuie sa-i angajezi undeva. Stii tu vreun loc in Rosiori? Baietii care ajuta acum Sportingul fac un lucru frumos, dar pretentiile la Liga a 3-a sunt mult mai mari. Daca nu se implica si autoritatile locale nu ai nicio sansa. Inca nu s-a pus problema ca Sporting sa atace promovarea, dar e foarte greu. Vorbeam zilele trecute cu cineva care a fost in anturajul Rovei si imi spunea ca nu crede ca o sa mai aiba Rosioriul echipa in Liga a 3-a pentru ca nu mai sunt jucatori in orasul nostru.

Pai nu mai sunt pentru ca in ultimii 2-3 ani de existenta a Rovei s-au folosit numai jucatori din afara Rosioriului. De unde sa creasca in valaorea daca in lot erau unul, maxim doi rosioreni.
Din punctul meu de vedere asta a fost o mare greseala, dar asa s-a gandit atunci si acum rezultatele se vad. 

In aceasta echipa a Sportingului exista vreun jucator care ar putea evolua in viitor la un nivel mult mai inalt?
Avem doi jucatori super talentati in atac. Carabasu, care a facut zilele astea 16 ani, si Moldoveanu, care, luna viitoare, face 17 ani. Sunt doi jucatori super-talentati. La ei e ceva nativ, s-au nascut cu acest talent. Dar nu au unde sa progreseze, nu ai conditii de a lucra cu ei. Aici e marea problema a jucatorilor din Rosiori, nu au unde sa se dezvolte.
Ar mai fi Alexandru Mitroi. Este un baiat cu reale calitati si cu un caracter deosebit. Daca ar juca un an la Liga a 3-a, si sunt sigur ca va fi titular la orice echipa, ar putea urca lejer la Liga a 2-a. Mai sus nu stiu, dar la Liga a 2-a cred ca face fata. Insa el nu vrea sa renunte la serviciu. Sincer, eu nu-l inteleg. Are 20 de ani si poate incerca.

Ai jucat la Divizia A, la Divizia B, ai Licenta A de antrenor. Ti-ai creat o cota de-a lungul timpului. De ce nu reusesti sa patrunzi in fotbalul mare ca antrenor?
E greu sa ajungi acolo. In fiecare zona a tarii s-a format cate un grup de antrenori care se rotesc pe la echipele de acolo. Si la noi e la fel. Dar in zona noastra nu prea sunt echipe cu pretentii si bani. Eu sper in continuare sa fac pasul catre un nivel mai ridicat. Am avut sansa sa antrenez in vara la Liga a 3-a, la Videle, dar am preferat sa continui munca pe care am inceput-o cu copiii la Scoala de fotbal pe care o am la Rosiori.

Ce jucatori a "scos" Alexandru Gheorghe pana in prezent?
Iti dau trei nume de jucatori pe care eu i-am crescut si promovat la un nivel bun, zic eu. Primul ar fi Floricel, 22 ani, care joaca la Ceahlaul Piatra Neamt, in Liga I. A fost juniorul meu, eu l-am crescut si eu l-am promovat la Divizia C. Apoi l-am ajutat sa ajunga unde a ajuns acum.
Mai este Ivanica, 18 ani, care anul trecut a jucat cateva minute in Liga I pentru FC Arges. Acum este in lotul echipei a doua. Si mai este Nedelcu, 19 ani, care a plecat tot la FC Arges.

Mai am o intrebare de final. La un moment dat ai vrut sa parasesti echipa, dupa meciul cu Tiganesti. Ne poti spune ce s-a intmaplat atunci?
Eu am venit la Sporting din placere. Am venit sa ajut aceasta echipa cu ce pot si eu. Nu am avut pretentii financiare, ci doar sa fiu respectat. Iar la pauza meciului cu Tiganesti, Cicic (fundasul dreapta al Sportingului), suparat ca l-am apostrofat in timpul jocului, a facut un gest care m-a deranjat. Si-a scos tricoul si a aruncat cu el pe jos. Si asa am zis ca mai bine sa plec eu. Jucatorii trebuie sa inteleaga ca eu nu le vreau raul. Intr-adevar, mai ma supar si eu, ii mai cert, mai tip la ei, dar nu o fac cu rautate. In timpul jocului se acumuleaza multi nervi si uneori ne mai pierdem controlul. Cicic trebuie sa inteleaga ca eu nu am nimic cu el, chiar il apreciez ca om. Sa nu uite ca inainte sa vin eu nu prea juca la Sporting. Eu l-am bagat din prima in echipa, am avut in credere in el si a jucat de fiecare data titular. L-am certat pentru ca nu a respectat sarcinile de joc pa care i le-am dat. Si nu era prima oara cand gresise. Eu le inteleg frustrarile jucatorilor, ii inteleg ca fac eforturi sa joace la Sporting, dar si eu am nervii mei. 

Back

Search site

© 2009 Created by C.M.